1. Tworzenie warunków pielęgnacyjnych, wychowawczych i edukacyjnych zapewniających wspomaganie rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami.
2. Gwarantowanie dzieciom pełnego bezpieczeństwa w trakcie pobytu w placówce.
3.. Uwzględnianie w swoich działaniach potrzeb środowiska.
4. Dążenie do wyrównania szans edukacyjnych wszystkich dzieci.
5. Stwarzanie atmosfery sprzyjającej akceptacji każdego dziecka.
6. Dążenie do uspołecznienia wszystkich dzieci.
7. Wzmacnianie w dzieciach umiejętności racjonalnego myślenia.
8. Pomaganie dzieciom w poznaniu siebie, usamodzielnieniu, rozumieniu innych.
9. Dzieci potrzebujące pomocy znajdują oparcie w opiekunach i specjalistach.
10. Wychodzenie naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom dzieci.
11. Przestrzeganie praw dziecka, dbanie o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną z rodzicami.
12. Wzmacnianie wiary dziecka we własne siły i możliwości oraz zapewnianie osiągnięcie sukcesu.
13. Wykorzystywanie naturalnej potrzeby działania dziecka do stwarzania sytuacji, które wyzwolą jego przeżycia i skłonią do kreatywnego ich wyrażania.
14. Zmierzanie do tego, aby dziecko było świadomym i wrażliwym odbiorcą oraz twórcą sztuki.